Warning: include(/home/andre590/domains/vw-oldschool.pl/public_html/wp-content/plugins/wordfence/stats.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/andre590/domains/vw-oldschool.pl/public_html/index.php on line 31

Warning: include(/home/andre590/domains/vw-oldschool.pl/public_html/wp-content/plugins/wordfence/stats.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/andre590/domains/vw-oldschool.pl/public_html/index.php on line 31

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/home/andre590/domains/vw-oldschool.pl/public_html/wp-content/plugins/wordfence/stats.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/php5.2/lib/php') in /home/andre590/domains/vw-oldschool.pl/public_html/index.php on line 31
Dlaczego warto zlecić wykonanie opinii rzeczoznawcy!

Dlaczego warto zlecić wykonanie opinii rzeczoznawcy!

 

No właśnie, dlaczego warto zlecić wykonanie opinii rzeczoznawcy?

Odpowiedź brzmi:

  1. bo planujesz dłuższy postój lub remont klasyka. Z opinią rzeczoznawcy możesz wypowiedzieć obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu – popularnie zwane OC
  2. bo nie godzisz się ze „szkodą całkowitą”. W przypadku wypadku, stłuczki Ubezpieczyciel powinien wyliczać rekompensatę w sposób umożliwiający przywrócenie pojazdu do stanu z przed wypadku (nie naliczać od razu szkody całkowitej) oraz ceny części i robocizny po stawkach adekwatnych dla pojazdu zabytkowego

Teraz skoro już mamy Waszą uwagę, zachęcam do wczytania się w szczegóły.

Według ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, pojazdem, który jest zwolniony z obowiązku posiadania polisy OC, kiedy NIE porusza się po drogach publicznych jest pojazd według art. 27-go punkt pierwszy, podpunkt piąty. Wynika z niego, że posiadając pojazd historyczny (zabytkowy) jest zwolniony z obowiązku posiadania polisy, kiedy np. jest w trakcie renowacji lub nie porusza się nim, bo pojazd jest eksponatem.

Punkt drugi, podpunkt 11 określa definicja:

11) pojazd historyczny – pojazd mechaniczny, o którym mowa w pkt. 10, będący:

a) pojazdem zabytkowym w rozumieniu przepisów ustawy – Prawo o ruchu drogowym,

b) pojazdem mającym co najmniej 40 lat,

c) pojazdem mającym co najmniej 25 lat i który został uznany przez rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;

Aby znacznie zaoszczędzić na ubezpieczeniu, kiedy nasze pojazdy są poddawane renowacji, należy zlecić wykonanie opinii uprawnionemu rzeczoznawcy samochodowemu.  Pojazd taki musi spełniać dwa kryteria jednocześnie: minimum 25 lat od jego wyprodukowania oraz posiadać stosowną opinię.

Posiadając taki dokument możemy wypowiedzieć umowę ubezpieczenia OC, natomiast w razie zapytania od Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, wystarczy odesłać kopię naszej opinii do urzędu.

Wymagania do spełnienia (wystarczy spełnienie jednego kryterium):

  1. Pojazd wpisany do ewidencji zabytków ruchomych
  2. Pojazd mający co najmniej 25 lat i posiadający stosowną opinię o: Znacznej wartości dla udokumentowania historii motoryzacji
  3. Pojazd posiadający co najmniej 40 lat

Kiedy pojazd jest utrzymany w należytym stanie technicznym opinia ma szczególne znaczenie w razie wypadku/kolizji czy nawet uszkodzenia. Z takim dokumentem Ubezpieczyciel powinien wyliczać rekompensatę w sposób umożliwiający przywrócenie pojazdu do stanu z przed wypadku (nie naliczać od razu szkody całkowitej) oraz ceny części i robocizny po stawkach adekwatnych dla pojazdu zabytkowego. W skrajnych sytuacjach rozbieżność pomiędzy wyliczeniami uszkodzeń to nawet do 20-krotności wartości katalogowej’ pojazdu!

Taką opinię można wykonać na każdy pojazd posiadający ponad 25 lat – niezależnie od jego stanu technicznego. Koszt waha się zazwyczaj w granicach 200-400zł.

Osobną kwestią jest znacznie niższa stawka OC dla posiadaczy pojazdu starszego niż 25 lat, kiedy członek jest zrzeszony w Polskim Związku Motorowym. Firma PZU oferuje zniżkę na takie pojazdy w wysokości 70% od stawki końcowej podczas naliczania. Wartość takiego ubezpieczenia dla Golfa 1 to zazwyczaj 80 do 250 zł na rok.

Warunki do spełnienia:

  1. wiek pojazdu 25+
  2. właściciel musi być członkiem PZM (większość klubów w Polsce przynależy do PZM)

Podczas kalkulacji lub zawierania ubezpieczenia należy wylegitymować się kartą członkowską  klubu / zrzeszenia oraz  powołać się  na zniżkę na pojazd zabytkowy. Przy nowych cenach OC jest to bardzo pożądana opcja.

A teraz najważniejsze:
Wpis zawdzięczacie Mazzy’emu i Silentowi, którzy na własnej skórze przerobili wszystko, co jest opisane powyżej. Od opinii, przez wypowiedzenie OC, do uczciwej kalkulacji naprawy klasyka.

No i pamiętajcie o tym, że artykuł ma charakter wyłącznie informacyjny i właściciel serwisu, administracja oraz autorzy nie ponoszą odpowiedzialności w związku z niewłaściwym zastosowaniem się do przepisów prawa Polskiego oraz wynikających z tego skutków.

Bibliografia:

Ustawa o ubezpieczeniach OC pojazdów mechanicznych


5 komentarzy “Dlaczego warto zlecić wykonanie opinii rzeczoznawcy!”

  1. wszystko fajnie tylko roczne członkostwo w klubie zrzeszonym Pzm to 1500zł …

     
  2. ja przerobiłem temat dopiero co więc na świeżo
    80zł wpłata do klubu przynależącego do PZM
    oc w PZU po zniżkach moje 60% + 70% PZM 280zł
    dla porównania najtańsza opcja jaką znalazłem po za znizkami PZM
    HDI 480zł OC
    róznica 200zł – 80zł opłata = 120zł zostało na paliwo 🙂
    GOLF 1 cabriolet 1.8 91r

     
  3. Skladka roczna to 80 zl. Jak jestes studentem badz emerytem to 40. Potwierdzone info…

     
  4. Pamietajcie ze jeszcze jest wpisowe platne jednorazowo jako czlonek automobilkubu ok 60 a potem skladka roczna ok 80 zl .

     

Dodaj komentarz

© 2012 vw oldschool
Powered By Meedia.pl

Hit Counter provided by plumber orange county