Historia


 

Po raz pierwszy model Scirocco, którego nadwozie opracował Giorgetto Giugiaro został przedstawiony publiczności wiosną 1974 roku na Genewskich Targach Samochodowych. Niedługo potem z zakładów w Wolfsburgu wyjechał pierwszy egzemplarz, który trafił do salonów. W 1975 roku zaczęto eksportować Scirocco do Stanów Zjednoczonych.
Początkowo model ten oferowany był z trzema silnikami o pojemności 1,1 l (50 KM) oraz 1,5 l (70 i 85 KM) i wyposażony m.in. w ogrzewanie tylnej szyby, siedzenia z pochylanym oparciem, a w droższych wersjach wyposażenia także podwójne reflektory halogenowe, obrotomierz, skórzaną kierownicę czy wielowarstwową przednią szybę.
W sierpniu 1975 roku półtoralitrowy silnik zastąpiono silnikiem o pojemności 1,6 l i mocy 75 KM zaś niespełna rok później na rynek weszła wersja GTI dysponująca mocą 110 KM osiągniętą m.in. dzięki zastosowaniu systemu wtrysku K-Jetronic firmy Bosch.
W 1978 roku przestylizowano karoserię, usprawniono łożyskowanie silnika i przekładnię kierowniczą.
W 1979 roku wprowadzono silnik o pojemności 1,3 l i mocy 60 KM oraz wszystkie wersje Scirocco wyposażono w pięciostopniowe, manualne skrzynie biegów.
Łącznie taśmy montażowe opuściło 506 109 sztuk pierwszej generacji modelu Scirocco.

© 2012 vw oldschool
Powered By Meedia.pl