Historia


 

Prace nad nowym Scirocco rozpoczęły się już w 1976 roku, natomiast rynkowy debiut samochód miał w marcu 1981 roku. Tak jak i poprzednik, po raz pierwszy szerszej publiczności nowy Scirocco został zaprezentowany w Genewie.
Głównymi zmianami w stosunku do poprzednika były:
– wprowadzenie nowych przednich reflektorów;
– rezygnacja z tylnych bocznych szyb zwężających się ku górze;
– poszerzenie słupków bocznych i zwężenie tylne;
– zastosowanie nowej deski rozdzielczej;
– wprowadzenie tylnej szyba zaokrąglonej ku dołowi;
– spojler tylny montowano seryjnie;
– obniżenie samochodu;
– zmniejszenie współczynnik oporu (Cx) z 0,42 do 0,38;
– rezygnacja z silnika o pojemności 1,1 l.

W sierpniu 1982 roku rozpoczęto montowanie silnika o pojemności 1,8 l i mocy 112 KM, zaś w 1985 roku paletę silnikową wzbogacił silnik szesnastozaworowy o mocy 139 KM.
W 1983 roku Volkswagen wprowadził na rynek amerykański wersję Wolfsburg Edition, oraz jubileuszową, limitowaną wersję California Edition z okazji wyprodukowania 600-tysięcznego Scirocco.
W 1988 roku zakończono sprzedaż nowego Scirocco w Stanach Zjednoczonych, a rok później w Kanadzie. Ostatni egzemplarz Scirocco II zszedł z taśmy produkcyjnej 10 września 1992 roku i został oznaczony numerem 291 497.

© 2012 vw oldschool
Powered By Meedia.pl